Camping

Äntligen lite tid att skriva. Det är inte det man prioriterar när man är på semester ju. Samt att det inte är det lättaste att komma åt internet, har fått låna mamma o pappas sån där trådlösa uppkoppling. Så nu får ni uppdatering för hela veckan...enjoy!
(bilder kommer sen för det tar så förbannat lång tid att ladda upp dem med denna uppkoppling :) .. den som väntar på nåt gott... )


Sitter här och lyssnar till dansbandsmusik ofrivilligt (absolut värsta musiken som finns) eftersom det är grisfest och halva campingen festar på härligt svenskt vis. Inne i husvagnen har Peo och Algot stupat efter en dag i enorm värme, massa bad, sol och bus.

Veckan började som alla andra, med måndag morgon. Vi steg upp 6 och mamma o pappa kom 6.15 o hämtade oss i Broby. Vi körde hem till Sibbhult och lastade in all packning i mormor o morfars husvagn och därefter bar det av 10 mil söderut, till Österlen, närmare bestämt Simrishamn och Tobisviks camping. Vi var där vid 8.30 och käkade en smarrig frukost med nybakade frallor. Sedan restes tältet. Det var tur att mamma o pappa kom till undsättning, för även om jag sett det göras tusentals gånger så är det inte lika lätt som det ser ut alltid. Många pinnar ska hitta rätt plats. Men det stod färdigt efter en kort, men svettig stund. Vädret var kanon och vi fick en plats nära toaletter och andra faciliteter, samt att det såklart är skrämmande nära till havet o den långa sandstranden. Vi tog oss ett dopp så fort vi kunde i det förvånansvärt varma vattnet.
Vid 14 hämtades sedan Ola, som åkt tåg från Gbg, på centralen i stan. Vi passade på att shoppa lite mat och alkoholrelaterad dricka inför kvällen och sen blev det beachen igen. Mamma o pappa som bekvämligt nog håller till på samma camping, kunde passa Algot ju. Jag hann ta en springrunda runt stan och sedan blev det, efter mycket bråk med två gamla grillar sammansatta till en nästan helt fungerbar, grillad fläskfilé med sallad. Vi fick sätta upp tält till pappas faster som är på samma camping, för när de kom vid middag så mådde hennes man så dåligt att ambulans fick komma o hämta honom o han spenderade natten på sjukhus. Snack och öl avslutade till sist kvällen.


Tisdag
så gick vi upp vid 7, jag och Algot. Jag körde bort honom till mamma när han ätit frukost och fixats till inför dagen. Sedan sprang jag en lång härlig runda igen. Var lite varmt, men det funkade ändå. När jag kom tillbaka var killarna uppstigna så vi packade ihop oss o begav oss till stranden för sann hederlig pressning i solen! idag skulle vi bli bruna ( Ola var dock helt sjukt brun redan =) )... Det blev en hel del bad och det är en härlig strand för det är verkligen inte mycket folk. Det är inte en barnvänlig badplats för det blir djupt direkt, så antagligen därför folk väljer annat. Men för oss var det bara skönt. Algot är inte stor nog att bada där ändå, så mamma hade honom vid sin husvagn där han fick bada i ljummet vatten i en liten balja, vilket han älskade. Vi var hemma o grillade korv runt lunchtid och sedan gick vi ner igen. På eftermiddagen promenerade vi in till stan för att köpa kvällmat och det var galet varmt. Det blev iaf hamburgare och sedan festade vi lite eftersom mamma o pappa passade gotten. Supertrevlig kväll blev det, med massa skratt och trams haha!!


onsdag så gick jag upp tidigt igen. Jag sprang en runda innan killarna gått upp igen. Peo hade gjort det klassiska misstaget att tänka att solen inte tar så hårt även om man inte smörjer sig. Alltså, brände sig så kopiöst! hade blåsor över hela bröstet och var annars i en ljusrosa, rosa pantern- ton över hela kroppen. Han stannade därför med Algot i tältet. Jag och Ola gick till stranden och njöt av solen och svalkande bad. Gick tillbaka runt lunch och därefter blev det mest sittande vid husvagnen. Jag åkte med mamma till stan för att köpa lax och sedan kom Lina o Ida på besök. Det blev hela gänget som käkade lax hos mamma o pappa på kvällen. Potatis o smarrig sås till. Efter kaffet gick vi ungdommar till oss och drack lite o hade det trevligt. Ännu en dag med perfekt väder och härligt sällskap till ända.


Igår skjutsade vi Ola till tåget vid halv 10. Samtidigt kom Peos syster med sina två barn till campingen för en dag i solen. Peos extrema bränna (brännskador) hade lagt sig en liten liten aning, så med solfaktor 40, en keps och ett parasoll, vågade han sig till stranden. Vi låg där nere nästan hela dagen igen. Hemma en vända för lunch bara. Jag höll mig faktiskt även jag, under parasoll idag för jag tyckte kroppen behövde vila en aning nu. Algot fick följa med till stranden. Han tyckte det var ljuvligt o när han fick syn på vattnet blev han som tokig. Han fullkomligt rusade med hjälp av mig, ner och doppade fötterna. Det kändes kaaaaaalllt! för han började stampa upp o ner för att slippa ha fötterna i kalla sanden. samtidigt skrattade han dock hysteriskt och tyckte det hela var så roligt, så jag kunde bara inte med att ta upp honom.. Han stövlade ut i vattnet och fram till Peo. När jag sedan var tvungen att ta upp honom för att vira runt en handduk och värma, så gallskrek han, tittade på mig, sa EEEHH EHHH!!! och gungade menande mot vattnet. -maaaaaaaammmmaa jag viiiiiiiillll!! =) så det blev några vändor upp o ner i vattnet, sedan fick han leka under parasollet.

Han är förövrigt förtjust i hundar och ska titta, busa, krama och känna. Mysunge! Vi känner en till familj liggandes på campingen, och de har en supersnäll stor vovve som busar tillbaka, puffar algot i rumpan så han ska trilla och buffar så det ska kittla. De har så kul tillsammans så var gång Algot ser henne så tjuter han av lycka och gestikulerar med hela kroppen!


igårkväll var vi för första gången själva här i husvagnen. Det kändes lite tomt faktiskt samtidigt som mysigt. Jag somnade hos mina pojkar redan vid 10 =)


Idag har varit liksom alla andra dagar denna vecka, varm, solig och inte ett moln på himlen. Vi har badat långa stunder, solat vid husvagnen och käkat gott. Jag och Ida har sprungit nu på kvällen och sedan blev det en varm dusch. Nu är det dags att krypa upp till familjen . Imorrn blir det nog lite bad och sedan packar vi tältet inför hemfärd på söndag.

Vilken campingsemester vi haft. Helt perfekt med massa trevliga människor, bad, sol, lite fest och massa god mat (grillat såklart). Jag är så nöjd. Detta är verkligen en campingidyll i kära Skåne, jisses så svenskt!! haha. Man blir så nostalgisk och tänker tillbaka på alla somrar man hade i husvagnen som liten. Algot och Peo sover och jag sitter här i det nu kalla förtältet o har det gott. Det här är sommar! Blir det bättre än så här?




Kommentarer
Carro säger:

Camping är så härligt! Låter som ni har/har haft det toppen. Tråkigt att vi inte kunde komma, men Linus är ju tyvärr inte hemma :( Åker ni till gbg imorron? Kram

2008-08-01 | 23:14:37
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Daniel o Vickan säger:

Låter trevligt och det verkar som om ni trivits. Fint väder har vi/och ni haft och det är ju gött på sätt å vis. Vi har inte varit å badot så mycket (iget), istället har vi varit i lägenheten på dagen och gått en lång runda på kvället när värmen blivit dräglig. Hoppas nin får en fortsatt trevlig semester!

2008-08-02 | 19:46:22
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback