Barnvagnsbio

Har hört talas så mycket om det här med att gå på bio med sina barn, som man kan göra på nya biografen i stan. Jag och Sofie tyckte det var dags att testa, så vi pallrade oss dit till 11 i går, för att se på "Mamma mia!". Det var enda bian som startade så dags, så barnvagnar överallt. Det var en härlig stämning över det hela. Vi satte oss längst ner så att småttingarna skulle kunna krypa omkring. Men likadant tänkte mammorna med barn som inte kunde krypa eller sitta än.. Och Algot är lite av en närgången kille, som vill pussas och kramas hela tiden, trots att de andra bebisarna inte alls är sugna på det. Därför blev det en liten kamp mellan mig och Algot, han stack och jag efter.. han blev som tur var trött efter en stund och somnade. Tror ni inte de sätter in en paus för blöjbyte och matning precis då.. Inte lite sur man blir, precis när jag har möjlighet att sitta stilla. Det var iallafall en ny upplevelse och jag hade riktigt kul. I och med det var en ganska lätt film att titta på och hänga med i, så spelade det ingen roll att man inte kunde vara 100% koncentrerad hela tiden. Det hade nog inte varit lika lätt om det varit en action :)..Det var nog mer att komma ut och träffa folk, hitta på något, än att verkligen vilja se på filmen hihi.. I sådant fall ska man nog välja att hitta en barnvakt o gå själv...

 Efter filmen promenerade jag hem och gjorde en sallad. Det var ganska bråttom till Linnéplatsen där jag skulle möta ett mammagäng som bestämt träff genom FL... Det var ett par som lämnat återbud i sista sekund, så vi blev bara tre haha.. men vi tog en lång promenad genom slottskogen och pratade. Sara med Ebba på 15 månader (som jag komiskt nog faktiskt hade träffat innan, men inte visste var med i samma tråd), Caroline med sin Isac på 2 veckor och så jag o Algot. Skiljde en del i ålder, men det spelar ju ingen roll för då har man lite olika erfarenheter =).. Vi tog en fika i Haga innan vi sa hejdå och därefter promenerade jag till stan för att möta Peo. Vi gick och hämtade ut passen! nu känns resan genast mycket närmre =)..

Idag, fredag, var en tvättdag. Finns det något jobbigare? puh! Vi skjuter alltid upp det tills det inte finns ett enda rent plagg kvar i garderoben och då kan ni ju tänka er hur mycket tvätt det är. Idag blev det 12 maskiner. Det tog sin lilla tid. Emellan var jag uppe i lägenheten och städade, så nu är det så fint och allt färdigt. Det känns så härligt! Algots förkylning har dock inte avtagit utan intensifierats och han spydde slem över hela tvättstugan, över två nytvättade filtar och jag hade EN pappersbit med mig ner.. han väljer alltid så härliga tillfällen. Jag fick ta en nytvättad handduk och torka honom o golv, sedan blev det tvättet igen för filtar o handduk. Ikväll har vi varit och ätit sallad på mixit igen. Smarrigt är det! Nu har Algot feber och därför sitter man uppe lite längre för extra koll.

Fastnade nyss i en dokumentär om Tsunamin 26 dec 2004. De förklarade hur den kunde vara så kraftig mm. Det kändes lite bisarrt på något sätt, att se hur vetenskapligt de la upp en sådan katastrof som tog mer än 270 000 människoliv. Man fick tillbaka minnet av de dagar då man såg allt som ett enda kaos. Man tänker lite extra på de det berörde, man själv har ju faktiskt "glömt" nu och lever vidare i sin vardag, medans faktiskt väldigt många, även svenskar, miste hela sina familjer och kanske har ett lång kvar till ett "normalt" liv än. Man kan ju inte sluta leva för att det berör andra och inte ta andras sorg, för då skulle man gå under.. men just när man ser ett program sådär, så sticker det lite i hjärtat. Helt otroligt vad vår natur kan ställa till med. Tydligen var det en jordbävning som skapade en 1600km lång spricka i marken under havet och frigjorde en energi ungefär lika med 30 000 hiroschima bomer! ... Tur man slapp känna på det...

Nyligen blivit Lördag nu, enligt klockan..alltså babysim.. får se om Algot är frisk nog att vara med. Nu ska jag hoppa i säng. over and out


Kommentarer
Vickan säger:

Vad coolt med barnvagnsbio, jag visste inte att det fanns. Jag hade nog känt mig lite stressad ändå för att Wanda skulle skrika så mycket så ingen annan hör :-), med det är ju hur mysigt som helst om de ligger och sussar i famnen. Hoppas ni kunde gå på babysimet med Algot. Kram på er

2008-08-30 | 20:44:28
Sandrah säger:

Kul med barnvagnsbio, fast det låter ju som man inte ser så mkt :)

2008-09-01 | 08:45:19
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback