Algots underbara språk

Algot pratar så härligt och har långa meningar av obegripligt da-da språk. Mitt i det kommer det dock fler och fler helt begripliga ord hela tiden. Han gör sig förstådd så himla bra nu med pekande, vevande med händer och ord. Lika roligt var gång han lär sig ett nytt ord o här är en liten ordlista på de ord han använder oftast nu =)


pappa = pappa
Haj = Hej (samtidigt som han vinkar)
e dä? = vad är det? (samtidigt som han håller upp en sak eller pekar mot)
titta = titta (pekar oxå ofta)
ampa = lampa
edda= Ida
offa= morfar
ädå = hejdå (samtidigt som han vinkar)
bahhhh = buu
tettt = tittut (när han tittar fram från något, det kan hålla på lääänge hihi)
tack = tack

Det varit två ganska händelselösa dagar här nere i skåne. Vi sprang 8 kilometer igår, jag o Peo. Är så härligt när man kan springa tillsammans. Här finns så trevliga slingor mitt ute i skogen oxå, det saknar jag i Gbg faktiskt. Annars har vi mest tittat lite på tv, umgåtts med familjen och busat med Algot. Nu ska jag sova gott hoppas jag.  


Kommentarer
Daniel säger:

Härligt vokabulär. Den ordlistan kan du nog snart fylla på :) Trevligt med löpning. Ska komma igång med det på allvar nästa vecka. Vilka göingebor är det som ska springa varvet?

2008-08-08 | 08:58:17
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Sandrah säger:

Men shit vad mycket han kan säga då, Devin säger typ ingenting =)

2008-08-11 | 18:44:35
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback