trevlig blåsdag

Idag blåste det mycket i Götet. Tälten som fortfarande var kvar på terassen började slitas i tu och såg mest ut som ett par säckar ihopknutna i pinnar som spretade åt alla håll. Jag klädde därför på mig ganska varmt när jag skulle iväg..man tror ju det ska vara kallt när det blåser på det viset. men PUH vad det var varmt ute.. slet av mig jackan efter ca 10 sekunder. Sedan åkte jag med Sofie till Ikea och tittade lite. Har man inget annat för sig så är faktiskt ikea ett hyfsat bra tidsfördriv. Där är ju faktiskt bra att luncha och fika oxå. Ungarna kan sitta i snygga vita plaststolar och tjoa och gala utan några höjda ögonbryn eller hyschande miner. Jag tycker det är riktigt trevligt. Så vi tog iaf varsin köttbullar med potatis och unnade oss även en lite efterrätt =).. Jag lämnade sedan butiken med endast en liten matlåda till Peo köpt och Sofie köpte en leksak till Sam. Vi kollade tyg och stoldynor på jysk, men blev inget inköp. Väl hemma med Peo så slet vi ner tältdukarna och gav upp därefter. Så nu står pinnarna kvar som någon liten tältruin =).. alla saker ligger slängda huller om buller både där ute och här inne. Vi har börjat rya, men det tar en himla tid..här får helt enkelt se ut som "Kuwait efter kriget" (som Emmy uttryckte det i söndags morse) ett par dagar till. Nu ska jag duscha och sedan blir det sängen. Peo sätter äntligen ihop vår nya grill, jag gav upp efter 5 minuters försök... JA jag är INTE teknisk! and that's that!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback