skumma blogg

Har inte kunnat komma in på denna sidan på ett par dagar så det har klart varit tyst här. Men jaja, nu e jag här iaf. Veckan som gått har varit händelserik och kul. I torsdags var jag o Sofie på  Ikea o jag köpte en efterlängtad matstol till Algot så han kan sitta vid bordet och äta.  Fredags var jag i Haga på Villervalla för första gången och fyndade body, mössa och scarf till lilleman..  sen var jag med Sofie och shoppade lite på Backa efter att Algot varit på BVC för mätning, vägning och 5 månaders sprutan. Han är stor kille nu. barnmorskan tyckte han var full av energi och en go unge.. och vi har verkligen märkt att han är en unge fullsmockad med energi och vilja. Han gör inget som han inte bestämt själv. Ger man honom mat innan han sagt till själv så spottar han bara ut det.. 5 min senare gapskriker han för han är hungrig och kan då äta nästan 300 ml på en gång.. jaja, han charmar åtminstonde alla med sitt unika sätt och sin skinnjacka =) haha..

Babysim sista gången på denna kurs var i lördags. Algot hade fullkomligt spel och var inte stilla en sekund. Såg ut som om han skulle ha crawlat iväg om man släppt honom. Alla skrattade klart åt vårt totala energiknippe! han tycker det är helt underbart att bada. Han som hatade det när vi började...sååå.. fast jag inte trodde det var mer än en kul grej så har det faktiskt gjort lite nytta. Där fick jag så jag teg =).. efter badet var Algot fortfarande som om han hade ätit ett helt pack dextrosol ungefär. Helt otrolig denna kille... PM, Camilla och Leo kom på besök direkt efter simmet. Vi käkade tacos och spelade GH. de stannade till 8 tiden och sedan kollade jag på så ska det låta. Därefter dök jag i säng tillsammans med en, äntligen, utkörd Algot.

i söndags jobbade jag på hemtjänsten igen och tjänade lite extra pengar till resa i sommar =).. inte det roligaste, men det flyter på ändå =).. när jag kom hem hade peo städat, diskat, handlat och lagat mat. Så vi käkade och tittade på film.

igår var vi på BVC. föräldrarträff. Det var skoj, sista gången för det oxå. Algot satt på bordet och slängde med sin leksak och tjoade o gol så att ingen kunde höra nåt annat. Skratt.. han e helt galen som sagt.. ´

jaja det var min vecka i korta drag =) en lyckad och intressant vecka med massa strapatser..

Kommentarer
Carro säger:

Ja Algot vet minsann vad han vill! Som de flesta barn :) Kul iaf när deras personlighet syns mer o mer! Kommer ni sakna babysimmandet då?

2008-04-01 | 22:21:56
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback