Sjuk igen

Inatt klockan 2.30, vaknade jag av en son som snurrade varv efter varv i sängen och ville inte komma till ro. han satte sig upp och började snacka fast han var så trött att han kunde trilla ihop vilken sekund som helst. Kände på honom och märkte att han var värm.. vi har så förbannat varmt i min lägenhet så jag tänkte automatiskt att jag skulle öppna fönstret. Så gjort och tagit av honom det mesta så lugnade han sig faktiskt. Jag kände på honom efter en stund och märkte att ´han var lika varm än. Jag frågade peo om Algot inte hade feber.. men Peo sa att han tyckte minsann inte han var varm.. vi blev sedan vakna näsan hela natten. På morgonen fick peo ha honom mest jag fick sova en liten sväng. Kände på Algot igen när jag vaknade och nu var han brännhet.. sprang runt i vårt kaos och lyckades tillslut lokalisera febertermometer och alvedon. 39 grader hade min lillkotte.. så det blev att lämna återbud till allt som skulle göras idag och stanna hemma.. lite skönt oxå i och med jag inte fått sova inatt heller. Så en alvedon och lite nerkylning.. fick i honom lite mat och sedan sov vi från 8 till 12 bägge två =).. vilket betyder att jag nästan precis gått upp =).. men så får det vara ibland. Nu känner jag mig lite uttråkad ändå. Ska nog sätta mig framför en film. Algot sover igen.. min stackars lilla bebis. Han är sjuk för ofta tycker jag. 

image208 

Kommentarer
Daniel säger:

Fy vad tråkigt. Inte alls roligt när sin lilla är sjuk. Hoppas han blir bättre snart. Har du börjat känna av din allergi? Jag har... ;(

2008-04-29 | 16:08:29
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Daniel säger:

Jag kör med näsdukar i fickan.. det är det enda som gäller. samt att vara innomhus. så fort man är ute får man vara beredd på att bitar av hjärnan trycker mot näsbenet. :D

Annars är det inga tips. Kör på apotekets saker ;) kanske inte lika bra som doktorns men de funkar lite iaf.. Man kan ju inte bli av med det helt.
:(

2008-04-29 | 16:21:57
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Sandrah säger:

Stackars liten då.. hoppas han kryar på sig fort!!

2008-04-30 | 17:14:32
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback