Lik sin mor, men söt ändå :)

Skrev ett inlägg igår som jag skulle posta, men det bara försvann så jag får ta o skriva om. Blev bara så arg igår så jag orkade inte då =)...

i tisdags var jag och kotten iaf på stan. Han skulle ju till barnmedicinska mottagningen och göra allergitest för att se varför han har mer eksem än hud (ja, det ser faktiskt ut så..). Han testades mot fisk, ägg och mjölk trots att jag sa att han reagerade mest på frukt och morötter och liknande. De sa att de inte hade sådana tester där haha.. men, till min förvåning så var har allergisk mot ägg! av alla saker min familj är allergisk mot (och det är MÅNGA) så var detta nåt helt nytt. Det är ju svårt att undvika ägg ju!! hoppas att det växer bort. Läkaren trodde även att han var allergisk mot stenfrukter som jag, att han hade pollen och även en släng av astma lät det som på min beskrivning...men jaja, en sak i taget. Nu blir det eksemen vi ska ha bukt med och har fått 2 kortisonsalvor och en allergimedicin som även verkar som lugnande, så att han kan sova lite bättre. Läkaren nämnde att man uppmätt att en bebis med denna sortens eksem kan klia sig uppmot 200 000 ggr per natt. Så de sover ju inte så bra! Och kan tänka att det faktiskt bidrar till Algots konstanta snurrande på nätterna. Han kan ju inte ligga stilla och har fruktansvärt svårt för att komma till ro. Hoppas att detta förbättrar alltihop lite åtminstonde. Om en vecka ska vi tillbaka för att de ville kolla upp hur det gått. Stackars min kotte, som ska börja så här tidigt med massa problem.. varför skulle han behöva bli precis som jag?! 


Kommentarer
Sandrah säger:

Nej usch stackars lilla Algot :/ Jobbigt. Och ägg som är så gott. Men usch med eksemen alltså.. att man kan klia sig så jävla mycket!? :O

2008-04-24 | 19:07:06
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback