förkylt

Hemma i tisdags oxå, Algot hade feber, men på bättringsvägen. Han sov ganska stor del av dagen iaf så jag passade på att sy lite. Sydde nytt överdrag till vår äckliga gamla bäddsoffa som jag köpte när jag var typ 12. Den blev faktiskt mycket frächare och trevlig :)..så nu kan vi ha kvar den ett tag till ... hade gärna slängt ut den för länge sedan, men den är så bra när folk kommer och ska övernatta. Så den får allt stå kvar.

Igår så vaknade jag och kände att tyngdkraften ville hålla kvar mitt huvud i sängen. Det var 20 ggr tyngre än vanligt och näsan tjock som en ballong.. mmm förkyld!! nu har Algot smittat hela familjen. Det var bara att upp och ta en ipren och nässpray (för att överhuvudtaget komma till liv) och sedan packa picknickkorgen, käka lite middag och iväg till Slottsskogen. Skulle träffa Camilla, Leo, Jenny och Nellie där. Det var strålande sol och jättehärligt vårväder. Satte oss på filtar och fikade och snackade.. Algot, Leo och Nellie sov  som stockar i sina vagnar så vi mammor snackade en massa. Efter en kvart gick solen i moln och det blev skitkallt. Men  vi satt kvar två timmar iaf. Algot och Leo vaknade och höll låda. Det var en riktigt trevlig fika iaf. Efter två timmar började det plötsligt ösregna (sånt händer ju aldrig i Göteborg, så det kom som en chock, NOT) så vi fick slänga ihop grejorna och gå hem. Jag pallrade mig ner till stan och fixade present till Ida. Sedan fick jag asa mig till Focus oxå, för ersättningen var slut och så även blöjorna..  

idag mår jag ännu värre om möjligt. har huvevärk och spränger i näsan, ögonlocken kämpar för att stanna uppe och känns som man svalt ett sågverk. Algot väcker en kl 7 och ska busa. isch... hatar att vara kass! men men, han lekte själv i sängen en stund och somnade sedan om, så att jag kunde snarka vidare ända fram till kl 10. då var han måttligt trött på att vara i sängen. Har iaf kokat lite nappar idag, dammsugat upp efter att jag råkade skaka filten jag haft i parken igår över hallgolvet och sen käkat lunch. Alla åtaganden den här dagen tar mycket av krafterna så jag är stolt över vad jag presterat :)...   Kan inte bestämma mig vad jag ska göra idag. antagligen i soffan med lite popcorn framför en b-film som jag hittar i min inte så stora DVD samling. 


Kommentarer
Sandrah säger:

krya på er!!

2008-04-17 | 13:14:52
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se
Carro säger:

Krya på er alla (Typ igen!!)

2008-04-17 | 16:43:13
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback