en dag hemma

idag skulle jag egentligen till stan och handla paket till min tvillingsyster som ju snart fyller år =).. men vi var lite lata så vi stannade hemma idag. Har inte gjort mycket alls. Suttit vid datorn, chattat, äntligen lagt upp bilder på BD (eftersom jag lokaliserat sladdarna som peo gömt i klädkammaren när vi skulle ha besök förra veckan hihi) ... Algot har lekt så fint i sin lilla hörna och sedan tog han en lååång, säkert välbehövd, sovstund.
Det är helt underbart att han sitter så himla bra själv nu, för det betyder att han lätt kan leka , han kommer ju till leksakerna lättare och känner sig nog inte så fast som när han bara låg ner. Då kunde han bli uttråkad ganska snabbt, men nu sitter han lätt en kvart eller halvtimma och leker innan han reagerar på att han e ensam. Han är en ganska skojjig liten filur. Han sover ju på de aldra konstigaste sätt och vi skrattar åt en ny ställning var kväll. Dessutom vill han ju nu komma framåt.. då vänder han sig antingen till rygg och trycker på eller så puttar han med fötterna på mage.. men så vill han ju då komma på nåt mer effektivt.. men har absolut inte fattat att knäna kan vara till hjälp.. så han ställer sig på fötterna istället.. men då åker ju huvudet ner i golvet och så blir han sur.. men är det lite mjukt så kan han skjuta ifrån och kasa framåt lite på huvudet.. ser dökul ut! måste filma nån gång sen

Hur ska det bli imorrn då? hoppas Peo kan gå. Foten har inte bättrats något. Knutan börjar nu bli svart istället för röd. Ser riktigt läskigt ut. Pencillinen verkar mest gjort det hela värre. Skumt att i onsdags var första gången han var på vårdcentralen... någonsin!! haha.. så sällan är Peo sjuk. Har aldrig haft halsfluss ens.. jag menar, har inte alla det? eller ja, tydligen inte. Vi hoppas på det bästa med foten nu iaf. Inflammationen behöver lägga sig innan de kan skära i den =)...

ikväll får vi se vad som händer. titta på så ska det låta blir det nog iaf. det är bra.. eller oftast iaf.
nu måste jag iaf busa lite med min kotte, för jag tycker det är enormt mysigt.

Kommentarer
Carro säger:

Hoppas vi får sen en film på Algot sen :) Verkar spännande det där ;) Men fy vad det låter skumt med Peos fot. Hoppas det snart blir bra iaf! Kram

2008-04-12 | 08:48:48
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se
Sandrah säger:

Nej halsfluss har nog inte jag heller haft ;) Men jag har typ aldrig vart sjuk så..

2008-04-12 | 22:09:28
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se
Daniel o Vickan säger:

Usch.. Låter som spetälska. Det är bara fram med kökskniven.. :D
Låter inte allt trevligt... med vårdscentralen asså... Det är ju läskigt där
;)
Det var ett bra tag sen jag var på vårdscentralen oxå... Säkert 7-8 år sen...
Ha det gott... Lek o ha skoj med kotten! Små förflyttningar blir snabbt stora.
KRAMAR!

2008-04-13 | 19:19:25
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback