Ensam igen

i tisdags var jag då hos Barnmorskan igen för kontroll. Peo följde med för det var väldigt längesen sist. Han hade inte ens hört bebisens hjärtljud live ju =).. Barnmorskegruppen hade nu oxå flyttat till nya lokaler i ett större hus och det var så fräscht o fint. Min BM hade fått ett rum som hade uppglasat så man kunde se utöver älven =).. i vilket fall som helst var det dags för urinprov idag. Men jag lyckades bara få ut nån droppe. Det visade sig vara lite äggvita dock.. dessutom hade jag ju haft så ont i huvudet, flimmrat för ögonen och tryck vid revbenen vilket jag tog upp.. och allt detta tyder tydligen på havandeskapsförgiftning. Mitt blodtryck var inte överdrivet högt dock... det hade stigit från att varit väldigt stabilt innan, men det var inte tillräckligt högt för att vara någon fara.. därför sa BM att vi avvaktar. Måste ändå ta urinprov igen med normal mängd denna gång för att vara riktigt säker. Så behöver ju inte vara nåt alls. I vilket fall som helst fick jag ny tid på fredag denna vecka. Hoppas verkligen att det var falskt alarm!!!!

BM är dock lite oroad över mitt blodvärde som aldrig vill stiga så denna veckan fick jag en extra kur av järn =)... jag ska fortfarande äta 2 tabletter om dagen, men äta massa c-vitamin som tar upp järnet och så ska jag äta leverpastej o helst blodkorv ( öööörkk!!).. osså inget kalcium minst 2 timmar före eller efter medecin.. jaja.. får se hur det gått på fredag =).. i alla fall så kände BM på magen som vanligt och bebis ligger kvar precis som förut. Hans huvud är fortfarande rörligt men han ligger som han ska inför förlossning så får hoppas han inte får för sig att vända sen...


var hos sjukgymnast tisdag o torsdag för akupunktur och torsdag ägnade jag dagen åt att tvätta, fredag åt att städa.
Peo var på firmafest i Slottsskogen fredag kväll men hade inte så skoj så han kom hem redan vid 11... dessutom skulle vi ju upp tidigt dagen efter. så jaja..

Lördag då.. vi gick upp vid 6 o tåget gick till Varberg 7.40.... 8.20 hämtade Peos föräldrar oss på stationen och vi körde till Ullared. Fikade mackor och var inne vid 9 sen. Mycket folk!! vi hade en lista på 2 A4 sidor så vi hade att göra. hittade det mesta, dock inte madrass, kudde och skötbädd till bebis..där var heller inte alls mycket fina bebiskläder så blev bara en body med mysbyxor och mössa och så en pyjamas o två strumpor. jag gillar inte kläder med massa tryck på o sånt.. såfall nån liten söt nalle typ.. jaja hittade joggingbyxor, jeans, fintröja, t-shirt och jacka till Peo och tre koftor till mig att ha när man inte e så tjock längre. Hittade även amningsbh, och så massor trosor/kalsonger o strumpor till oss bägge =).. sen var det mest rengöringsmedel, disk o tvättmedel, diskborstar, tvål o sånt som man köpte. Dessutom allt till bebis som vi hade kvar nästan..babyfilt, badoljor, salvor, nappar, nappflaskor, tvättlappar,  täcke, termometer, nagelsax o massa sånt smått. hittade en fin babylampa som är en mobil osså så den ska hänga över sängen. Vi var ute och åt vid 13.00.. tog tid att komma ut me så man var rätt trött då.. gick iaf in igen och hittade då alla kläderna.. vi fyllade nästan två vagnar och under dagen och gjorde av med 4500.. men så blir det när man e på ullared =).. Peos pappa satt utanför o väntade på oss nästan hela dagen för han hatar gå i affärer.. jaja vi var klara vid 4 iaf och då körde vi hem till GBG.. var hemma vid 6 och Peo o Einar spelade biljard mest jag o Eva satt o tjabbade i lägenheten.. de tyckte vi bodde finfint =).. första gången de var här ju =).. åt pizza från mossens och tittade på fotbollen på kvällen.. sen slängde vi oss i säng och somnade direkt.. i och med att jag bara sovit 2 timmar natten innan me.. 

igår gick vi upp vid 9 och körde ut o visade vart peo jobbar o gick lite på toys r us.. jag köpte present från mamma till Tova för affären finns ju inte nere i K-stad då da =).. sen körde vi iaf till Ramberget och tittade på utsikten.. härligt väder var det.. 18grader o molnfritt så perfekt dag att ha lite sightseeing. iaf så visade vi vart allt låg eftersom de knappt aldrig ens varit i GBG.. sen körde vi till IKEA. Vi köpte madrass, kudde och skötbädd till bebis eftersom vi inte hittat till på ullared. Bäst att passa på mest man har nåt kvar från lönen =)..nu är det nästan bara skötbord kvar..vi åt middag på ikea osså.. sen körde vi vidare. Var vid masthuggskyrkan o tittade ut över GBG från det hållet osså. Kollade när stenaline färjan la till och sen körde vi genom linné, avenyn och vid domkyrkan så de skulle få se lite av innerstan me. Vi får ta en promenad där nästa gång de kommer för vi hann inte med allt denna gång ju.. bara en dag de var här uppe .. sen körde vi iaf hem.vi fikade lite o tittade på finnkampen. Sen följde vi med dem ner till bilen.. eller tja.. vi kom till hissen. Hissen fastnade mellan våning 9 o 8.. o där satt vi 45 minuter. Det var varmt som bara den!! vi larmade direkt via en knapp i hissen.. sen väntade vi 35 minuter o ringde därefter en gång till eftersom inget hänt.. då var han tydligen på väg iaf.. som tur var så var där iaf en liten glipa mellan dörrarna på typ 2 cm så att det kom in lite syre.. hissarna har ju ca10 spotlights i taket me så blir ju inte svalare av det precis.. tur att den e stor osså iaf så vi kunde sitta ner o vänta.. för det var lite jobbigt måste jag säg... när teknikern kom bände han iaf upp dörrarna och så fick vi hoppa upp till 9onde våningen. därifrån GICK de andra ner och jag gick in igen eftersom jag inte klarar trappor så bra.. iaf så ägnade vi resten av kvällen att göra ingenting.. satt lite vid datorn o lite vid tvn!

Nu är helgen slut och återigen sitter man ensam hemma och har inte så mycket att göra. Idag hade jag dock tänkt flytta akvariet och byrån i sovrummet för att göra plats åt spjälsängen.. har ingenstans att lägga alla saker så sätter upp sängen och lägger i alla sängkläder o grejer där iaf.. då har jag plats i en byrålåda åt skötsakerna sen.. så får det vara sålänge =).. nu ska jag alltså sätta igång..hoppas ni alla får en trevlig vecka


Kommentarer
Carro säger:

Det blev en uppdatering =)

2007-09-10 | 14:03:34
Bloggadress: http://www.carolinus.webblogg.se
Carro säger:

Nu finns uppdatering! Ingen lång dock...Eh du, se ALDRIG filmen "Allt om min buske" det är nog den sämsta film jag sett, jag fattade ingenting. Fast egentligen borde du se den just för att fatta hur dålig den var.

2007-09-11 | 15:24:49
Bloggadress: http://www.carolinus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback