En vecka till som höggravid

Denna veckan har inte varit så händelserik. Nu är det mest att sitta i soffan eller ligga i sängen hela dagarna. Jag som trodde jag skulle hinna städa och göra massa småprojekt nu innan bebis kommer. Men kroppen vill inte likadant. Allt gör så förbannat ont och sover man inte på nätterna heller så har man ju inte mer energi. Veckan som kommer ska jag dock ta mig för lite saker! börja slipa kanske =).. iaf så har vi på kvällarna spelat biljard små stunder och käkade på subway i fredags, samt var på 4gott =)..

onsdags var jag iaf på stan och träffade Åsa o Anna. vi käkade middag på ett litet ställe på kungsportsplatsen. Jag tog soppbuffé för till det hörde oxå en salladsbuffe som var jättegod.. jag åt så mycket jag orkade =) o vi tjabbade på ett bra tag.. fanns mycket att prata om nu när man inte träffats på så länge.. Åsa har fått praktik och Anna har varit på resa, samt söker praktik.. fick ju höra lite om sommarjobb och andra strapatser. Väldans skoj så jag hoppas vi gör det igen snart.. därefter åkte jag till Backaplan. Köpte lite gottis o gick till Peo för att lämna dricka o gott o så min tröja för det var såå varmt ute. Snackade lite med Ola osså. Sen gick jag i alla babyaffärerna de har där ute o kollade på bäddset mm. därefter gick jag till toys are us för att leta present till Tova som snart fyller 4 =).. hittade lite smått o gott. Vid halv 5 åkte vi till sista förlossningsförberedande kursen på Östra.. kul som vanligt att lyssna på föreläsaren. idag handlade det mest om efter förlossningen och amning mm. så visst blev man riktigt sugen nu.. inte så bamse långt kvar.. vi bestämde oss nog nu för att föda på Östra iaf! det känns bäst.


i lördags hämtade Fredrik oss vid halv 11 och körde hem oss till dem. De bor ute vid Partille så lite svårt att ta sig dit med buss. De bor i ett härligt litet villaområde precis intill en sjö, han, hans fru Ulrika och deras 5 månaders tjej Linnea. Peo känner honom genom Kenneth på Siba. Peo och Fredrik har ju sidan till Barkarby handelsplats tillsammans.. nu behövde han iaf hjälp med datorn. Så Peo o Fredrik satt vid datorn nästan hela dagen och jag o Ullrika gjorde mat, diskade och lekte o gosade med lilltjejen. Lite bra att kunna fråga någon som nyligen varit med om förlossning och första tiden. Jag känner ju ingen som ska få eller precis fått barn annars. Hon fick även missfall, innan denna, i v15.. så man hade ganska mycket gemensamt med dem även om hon är 27 och Fredrik 40 ...hon hade dessutom precis blivit klar med sin utbildning så man kunde snacka om skolan lite osså =)..  De bodde iaf i en ombyggd stuga och hade stor härlig tomt o uteplats där vi satt o solade o käkade eftersom det var så varmt just idag =) käkade ris o nån kycklinggryta som var smaskens och sedan glass med nån bakelse =)... vid 5 hade peo fortfarande inte kunnat lösa alla problem med datorn. det verkade som att det var ett hårdvarufel och eftersom de skulle iväg så hann han inte testa med nåt annat.. fick lösa det provesoriskt.. sen skjutsade de hem oss och vi ska komma tillbaka om någon vecka igen. Synd var det att man inte kunde ut och promenera för det var så härligt väder.. men jag hade inte tagit kryckorna med mig eftersom det är bökigt.. jaja.. väl hemma gick vi o handlade och spelade biljard en stund..
på kvällen sedan så skrattade jag så tårarna rann åt peo.... när jag gått och lagt mig så låg jag som vanligt utan kläder eftersom jag blir så fasansfullt varm.. o peo kom och skulle hålla om mig.. så la han handen på överdelen av min mage och slumrade till.. vad han inte visste var att lillkillen hade värsta träningspass där inne och sparkade honom helt galet hårt rakt i handen.. så peo flög upp o gapade : va faaaan var de!!!! det kändes som han kom ut ju!! ..o helt ifrån sig.. o lillkillen fortsatte även om inte lika hårt att slå mot peo när han la tillbaka handen... Peo tänkte nog själv sedan hur dumt det lät och skrattade han oxå.. sedan låg vi o tryckte lite mot lillen som tryckte tio ggr värre tillbaka...man känner ju hälar och tår nu och det är häftigt att ligga och smeka lillen under fötterna.. han vill inte ta bort dem som man hört att de flesta andra bebisar gör i magen.. han gillar även när man smeker honom över ryggen o baken osså.. då pressar han ut med fötterna på andra sidan av magen så att ryggen kommer närmre ens hand =).. härligt är det

jaja igår (för nu e de ju måndag tekniskt sett) sov vi ganska länge och sedan begav vi oss till stan för att peo skulle prova lite kläder och titta ut en trevlig parfym.. han fyller ju år snart och jag vill köpa nåt bra =).. så tänkte förbereda lite.. får se vad det blir tillslut... jaja.. vid 4 käkade vi middag, pastabuffén på överplan på nordstan.. satt o tittade på folk o hade allmänt trevligt.. kom hem och satt lite vid tvn och sedan klippte jag peo för han var såååååå långhårig.. tillochmed så att hans lockar började synas tydligt igen.. vilket jag blev riktigt glad över, för han e ju så söt i dem =) hihi... blev bra iaf.. nu ska jag sova för jag är supertrött som jag är för det mesta nu för tiden.. får se om man kan sova bra inatt då da :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback