skakande mage och 8(?) dagar kvar

Igårkväll låg vi o myste, jag o Peo. Han höll om mig över magen och masserade den lite. Så började självklart bebis trycka tillbaka som han brukar när hans pappa rör vid honom =).. så när vi nästan somnat börjar plötsligt hela magen skaka.. o vi fattar ingenting.. sen tänker jag efter och kommer på att jag faktiskt känner igen de rörelserna lite och att han gjort så innan...tänkte inte på det förrän Peo oxå kände det bara.. tänkte att det kanske var jag som inbillat mig bara.. men det var så tydligt även på utsidan av magen.  känns helskumt när det vibrerar.. tänkte att så fort kan man bara inte sparka =) hihi.. iaf så slutade det ganska snabbt, men var gång han rör sig nu och är liksom "vaken" där inne, så vibrerar det små stunder. Jag hörde klart med BM idag för att veta om det var nåt farligt eller ovanligt typ. Hon sa dock att det var väldigt vanligt och att bebbar kan fortsätta göra så ett bra tag efter att de fötts osså. Tydligen kan de göra så när de kissar som en rysning liksom =) haha.. helt galet! skrev i forumet på FL och hur många som helst som varit med om samma sak. jaja så kan det va!

Nu är det bara 8 dagar kvar till BF..nästa torsdag är det så efterlängtade och lite fruktade datumet =)... känns nära men ändå inte! undrar om han vill komma i tid eller man får gå över ett par dagar/veckor.. känner jag inte alls för faktiskt, men man har ju inget val! Försöker hitta på saker att göra sålänge. ska baka idag tror jag. Jag som hade svårt att röra mig o göra saker innan har det klart ännu värre nu när jag till på köpet är sjuk o inte har något energi alls! så nu känns dagarna ännu längre! måste göra NÅGOT iaf... suttit vid datorn hela dagen! i helgen ska vi iaf till stan o köpa present till mamma för hon kommer på söndag (o fyllde ju år igår). Ska vara i stan på kurs tills tisdag tror jag de var..o imorrn ska jag till sjukgymnasten. jaja, man får ta det som de kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback