Restaurang och en rolig mage

såå..åkte till stan vid 5 och mötte mamma o Peo där. Vi gick till granit och köpte lite presentpapper mm. sen kollade vi runt lite på bebbekläder. Hittade en jättefin overall på åhlens som mamma köpte i present till liten =).. den är brun och beige o hur söt som helst. därefter var vi hungriga alla tre och mitt illamående hade som tur var släppt. så vi gick och åt på en trevlig restaurang precis utanför nordstan. heter "Jensens Bøfhus" eller något liknande. jag kollar ju aldrig namnen :) hihi.. vi åt supersmarrig middag iaf. och sen tog jag o peo varsin mjukglass som var "ät så mycket du vill" med alla möjliga strössel och såser.. mums vad gott det var!! mamma tog bara en espresso =)..vi snackade o skrattade o blev kvar ända till typ 9 =).. förresten måste jag tillägga att när vi kom in och väntade på att bli placerade så satt två medelålders män och en kvinna precis innanför dörren vid ett litet bord. och den ena mannen började skratta rakt ut när han såg min mage. jag såg inte det, men mamma o peo sa det o småskrattade de oxå.. jaja jag vet att jag är tjock!! o visst kollar alla på en där man stånkar fram på stan.. men gapskratta? hmm.. kanske hade han nåt roligt minne av sin egen tjej när hon var gravid för många år sen eller nåt.. =).. iaf så följde vi mamma en bit på väg till hennes hotell när vi ätit klart och tog sedan bussen hem, slängde oss i soffan som vi bäddade med madrass o kuddar. där sov vi sedan..elller tja, peo iaf. jag satt vaken mesta delen av natten. men mycket bättre att kunna titta lite på tv och film än att sitta o glo i sovrummet. peo e ju så gullig att han sover där hos mig oxå för att hålla lite koll! han börjar bli lite väl överbeskyddande nu bara hihi.. man får minsann inte gå ut på stan själv o han ringer ett par ggr om dagen för att höra så inget är på gång. har jag sagt att han är gullig? =) .. vad glad jag är att han är så rädd om oss iaf!!

tisdag, hela dagen i soffan o titta på tv.. lyckades somna vid 7 och sov till typ 11 faktiskt.. riktigt skönt. inte alls lika fruktansvärd halsbränna när man halvsitter o sover.. jag gick upp o duscha o gjorde vid mig o åkte sedan till stan vid halv 5. jag o mamma gick till Zara för hon skulle köpa en klänning. handlade lite annat smått osså o jag höll grejor mest hon provade =).. hann med en snabbtitt på POP och hittade den sötaste dress med kofta o byxor. det ska bebben få av mamma att åka hem från BB i.. det e hennes tradition att ge kläderna barnbarnen ska åka hem i tydligen =).. så iaf ska hon köpa det när bebbe kommit, för hon är väldigt mån om att det ska vara precis rätt storlek,hihi.. jag följde henne till tåget o sa hejdå.. nästa gång vi träffas e bebbe här sa hon! =) skoj o overkligt tyckte jag! sen hoppade jag på bussen hem. det var samma buss som peo o Ola tog hem från jobbet. så blev lite skratt o prat på vägen..trevligt att slippa åka buss hem själv ju :) .. jag o peo hoppade av vid Willys o handlade lite mat o annat. sen åkte vi hem o gjorde tacos... eller peo gjorde =).. jag chattade lite. galna sammandragningar hade börjat på bussen och tilltog en aning hemma.. gjorde ont... slängde mig i duschen efter nån timme när jag inte stod ut mer, med vaaarmt vatten och de försvann sakta men säkert.. typiskt!! jaja..jag chattade sedan ganska länge o därefter vaknade peo som sovit en bra stund på soffan. vi tittade på ratatouille som jag tyckte var riktigt bra! peo tyckte sådär.. nu sover han igen.. han ska ju upp o jobba. själv ska jag snart sätta mig vid tvn..se om vi har nån bra film inspelad på dvdhårddisken.. imorgon blir ännu en dag av väntan och slappande..kanske kan man orka göra nåt iaf,men det får tiden utvisa =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback