Nytt batteri

Såå.. igår tvingade jag ut mig själv på promenad till skolan för att lämna två häften till en lärare. Hade lånat dem till en kurs vi gjorde januari-februari... sen hade jag helt glömt bort dem.. ojoj..tänkte inte sitta hemma hela dan iaf.. ick!  Lunkade i min egen lilla takt och kände mig lite som en gås faktiskt  *Fniss*.  Det gick bra till en början, men tänk er duracell reklamen.. med de kaninerna som tävlar och hur de än kämpar så går det bara saktare och saktare... så var det.. måste sett rätt komiskt ut. Som om batteriet var rätt kass från det att jag var halvvägs ---sloooow mootion--- ... måste ta o skaffa mig ett bättre,mer uthålligt tror jag!! =) eller tror ni det kan vara kondisen? neeeeeej, inte väl? mage stor som ett hus då? foglossning? svullen som en michelingubbe? nja, kanske....eller helt enkelt en blanding av alla dessa faktorer som med ett gemensamt ord kan uttryckas som höggravid. (det är upp till eget antagande)

Passade på att köpa vegetarisk buffé i kårhuset som jag har saknat lite. De hade dock höjt priset.. o jag som hade lånat ut mitt kort till Peo o endast hade 5or o enkronor med mig... det första hon slog in räckte inte pengarna till så blev rätt svettig i dojjorna där ett tag... det har kostat 35 (40 med dricka)  innan o hon slog in det till 57!! så det sa jag minsann till henne.. visade sig att hon var ny och hade gjort fel. Slog om det och denna gång blev det 38(43 me dricka). Så jag kunde pusta ut. jag lassade upp 4st 5or och resten enkronor på bordet o gick hem. Satte mig framför datorn och gjorde mest ingenting.. åt men var lite besviken på utbudet just denna dag. de hade inget sådär utsökt som det brukar vara. Iaf så la jag mig sedan o sov. Ida ringde men jag var helt väck! minns att hon sa förlåt att hon väckte mig och så la jag väl på.. sov till kl 5 ojoj.. messade Ida så hon kunde ringa igen =).. denna gång pratade vi en bra stund om tja.. ingenting egentligen! precis så som det ska vara... när Peo kom hem käkade vi lite och jag satt o chattade nästan hela kvällen för han var trött o däckade på soffan tidigt! 

inatt sov jag hela två timmar! yeay! vaknade vid halv fem och har inte gjort mycket. jag åt frukost när peo gick vid 7 o tittade sedan på Gilmore Girls i nårra timmar. dushade o gjorde vid mig lite.. stack till Peo vid 11 och vi åt middag.. dagens på en resturang vi inte testat innan, o det skulle vi inte gjort heller - smakade pyton! var väl endel som var gott (buffé) men det mesta var halvdant!... så jaja..åkte hem igen.. var mest för jag skulle ut o hitta på nåt litet iaf..på väg till bussen stannade en tant på sådär 65-70 till framför mig och utbrast "oj, det måste vara jobbigt nu!!" med ett litet medlidande leende...Jag ville krama henne. =).. alla som säger hur härligt med mage o sånt när man har gått såhär länge kan slänga sig i väggen! hon e den enda som fattat galoppen o de var nog ändå ett bra tag sen hon hade det så själv!! hihi.. 

 nu sitter jag här igen och skriver. har inget bättre för mig. ska äta en bit choklad o känna mig allmänt uttråkad. Trevlig helg på er alla! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback