Jordgubbar med grädde

Helgen var trevlig. Jag och Peo åkte till stan för att leta mammakläder och i lördags var vi även och åt på kinaresturang med Fredrik. Sedan hängde han med till maxi för att handla lite mat och sedan hem till oss för att festa. Kan inte säga att jag fick vara så delaktig i kvällen sedan.. de spelade tärningar och drack och sedan försvann de till nåt annat hus för att spela poker i 3 timmar. Peo kom hem kl 3 och stapplade i säng direkt och somnade. Själv hade jag suttit uppe lite halvorolig och kunde inte somna sedan. Jag kollade lite på film och så...

på mådagen åkte jag in själv o letade kläder igen.. inget denna gången heller.. finns bara tantblommigt eller hängande rakt ner så man inte får någon firgur utan ser mest ut som om man skulle hängt en gardin över en michelingubbe... vi grillade hamburgare på kvällen vilket var riktigt smaskens..

tisdags storhandlade vi på maxi.. masssssssa mat som ska räcka resten av månaden..det var riktigt skönt att få fylla frysen.. 1000kr gick det på.. men vi hade kuponger och PANT så det blev bara 720 typ =).. sen städade vi kylen och köksskåpen på gammal mat och städade lägenheten.. flitisar var vi!
 
igår var det så Sveriges nationaldag.. jag som fortfarande inte kan fatta varför de valt just denna dag, inget direkt att fira, mer än en förbaskat gammal, förlängesedan försvunnen, kungs kröning.. jaja.. tycker typ 1 maj hade varit mycket mer anledning att fira.. men nu är det som det är och alla saker till trots så var peo ledig och det var strålande väder.. vi begav oss in till stan för att leta, ja just det : mammakläder!! letade på top shop, gina, zara, benneton, kappahl, lindex, hm och till sist vero moda.. klart så hittar jag på sista stället.. köpte en grå klänning som inte var mammakläder, men funkar ändå.. den kan man ju växa i lite =).. vid 5 begav vi oss hem igen köpte jordgubbar.. mums.. ätit var dag nu.. bra för blodvärdet me.. det är ju så kasst.. vet inte vad jag ska ta mig till för att öka.. det vill inte helt enkelt.. iaf.. Ola kom vid 6 typ.. vi grillade korv och snackade.. kl 20.15, vet alla intresserade att fotbollen började på 3an.. lite smått förskräkt att jag inte skulle få se matchen denna gång heller eftersom ljudet inte funkade till en början.. men de fixade ju sig.. så... vilken match!!!!!! på nationaldagen o allt.. skulle varit häftigt att se den på plats. verkligen perfekt att få vinna med 5-0 en sån dag.. även om sista målet var lite av tur eller? =) hihi.. jag fattade ingenting ska jag säga.. annars var väl matchen rätt lam emellanåt och inte direkt en rysare.. men vi vann så vad ska man klaga på!? =)...

så.. idag vaknade jag o putte vid 5 för vi har fönstret öppet när vi sover när det e så varmt.. men när vi vaknade så stod regnet som spön i backen.. det regnade helt vertikalt.. sällan man ser ett sånt kopiöst skyfall alltså.. det ekade i hela lägenheten.. ojojoj.. men som tur var så var det över till morgonen och när jag kollade på värmemätaren vid 9 så stod den på 18 grader i skuggan.. iiihh.. om man inte varit gravid skulle man varit mer lycklig över detta väder ska jag säga.. nu är det mest att man svettas som en annan idiot.. jag som skulle slippa graviditet över sommaren.. blev gravid i juli och skulle få i april.. hade varit lagom.. nu ska man gå o vara smällfet när det är som varmast.. men men.. vad gör man inte för sin lilla bebbe... var förresten på MVC idag på rutinbesök. Trevligt att få höra det lilla hjärtat slå.. myyys! allt var bra utom blodvärde som var katastrof som vanligt.. jaja.. BM sa att det var väldigt bra att äta jordgubbar för det är järnrikt.. men till det hör... man ska ju inte äta det med mjölk, grädde eller glass.. de neutraliserar ju järnet!!!! detta visste jag ju eftersom jag vet att man inte ska äta nåt sånt när man tar järntabletterna, men jag hade ingen tanke på det med gubbarna.. det som är såååååå gott.. så det blir väl till att mumsa på sånna utan något till... aja.. nu sitter jag och försöker komma på något att äta till middag.. får se vad det kan bli =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback