Tappat gnistan lite?

Denna vecka har jag haft att göra. Tider är nu avbokade och jag har varit och fixat mer julklappar. 1 kvar nu bara. ska fixas imorrn. Idag var jag på skolan hela dagen nästan. Käkade lunch med två vänner (Anna o Emmie) och snackade i typ 2 timmar. Därefter fixade jag lite med utskrifter med lite hjälp av Anna. träffade oxå lite andra klasskamrater som ville titta lite på kotten o snacka idag. stannade till nästan 16.30. Såg ganska risigt ut i lägenheten trots att jag städat hela kvällen igår, så jag tog tag i det sista. Nu är det så härligt julfint här igen =).. myys! Att det e lucia idag alltså! har jag helt enkelt inte fattat. ikväll tände vi lite ljus mest vi åt iaf! imorrn är Peo pappaledig så vi ska se till att få lite gjort. Det ska beställas tid i kyrkan där Kotten ska döpas, sista julklappen inhandlas, fixas sparkonto till lillen och andra bankärenden. Måste även lämna tillbaka kryckor och handskenor. ujuj hoppas vi hinner med allt. Nu e det helg här!!! =)

så jaja. känner att mitt dagboksskrivande blivit allt mer tråkigt. Har ju inte tid till att sitta här så mycket längre. Då blir det mest uppdatering på vad som gjort under tiden man inte skrivit och väldigt lite av annat filosoferande som kanske är mer roligt att läsa?! inte vet jag.. hihi. tappat gnistan lite har man nog gjort eftersom man ju har en liten som behöver massa uppmärksamhet. Kanske man återgår till det här om ett tag, men just nu får det nog vara lite tråkigare inlägg. Man får ju prioritera =) ....ska dock försöka bättra mig en aning...

I vilket fall som helst så njuter jag av var dag det inte är regn nu. det är härligt att promenera i det kalla vädret med mössa, vantar och halsduk. Gå o snegla ner i vagnen på sin underbara lilla pojk som ligger och sussar sött insvept i ett tjockt härligt täcke. Det blir mörkt fort och man kan gå och titta på alla härliga ljus som lyser upp julstaden Göteborg (vilket de själva utnämt sig till). Kan inte låta bli att tänka tillbaka till förra julen då jag inte orkade julpynta och helt förtvivlad och deprimerad knappt orkade mig ur sängen var morgon. hade precis fått missed abortion efter 16 veckors graviditet och jag hade en inflammation i livmodern som inte ville försvinna så vi kunde försöka på nytt. Mitt i allt detta minns jag att jag tänkte att det var så fruktansvärt lång tid till nästa jul och att det inte var alls säkert att vi skulle ha en liten då ens. Nu är det jul igen och vi har ju en liten. Jag är så oerhört tacksam för detta lilla underverk. Jag tar upp min Algot och kramar honom lite extra av lycka när jag tänker på det. Nu är man ju så glad att det var just honom vi fick! =) även om man fortfarande funderar på varför den andra liten inte överlevde, så skulle man ju aldrig kunna tänka sig nån annan än just lille Algot nu.

Just nu är jag gladare än jag varit på mycket länge. Jag njuter av var minut, var sekund jag får med Algot o Peo o resten av min familj och mina vänner oxå för den delen. Jag vet mycket väl att glädjen kan försvinna väldigt hastigt och oväntat, så nu har jag bestämt mig för att ta vara på den allt jag kan. kanske är det lite lättare att ta de svåra tiderna när de kommer då, när depressionerna kryper sig på eller man förlorar någon i sin närhet. Jag har mycket erfarenhet  av  hur jobbigt det är med förluster och andra tråkigheter. Därför är det extra skönt när man kan känna att det verkligen är värt att kämpa vidare =) ..nu ska jag krypa ner i soffan hos mina pojkar och säga att jag älskar dom =).  hoppas ni är lika glada som jag kära läsare och att ni har lika underbara familjer och vänner att tycka om =)


Kommentarer
Elin säger:

Visst ska man vara tacksam för varje dag man får med sina nära & kära! Jag försöker också tänka på det, när jag står med kräk upp över öronen och har ont i fötterna efter att ha trampat på lego. =)
Härligt att läsa att ni har det bra och om er fina son! Kram och God jul /Elin

2007-12-14 | 10:05:52
Bloggadress: http://typisktelin.blogspot.com
Carro säger:

Skönt att du är så glad o mår så bra =)

2007-12-16 | 18:47:36
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback