veckan o magen

i helgen var Peos syster,Tina, på besök med sin man o två söner. De kom i fredags förmiddag så Peo hade tagit en semesterdag från  jobbet. De var i slottskogen  och tittade på djuren mm..jag jobbade som vanligt. o när jag kom hem så åt vi pizza nere på mossens..på kvällen kom Lina,Tova och Linas nya kille o hans två barn på en snabbvisit för de hade varit på Liseberg hela dagen o ville komma in o säga hej...vi fikade o pratade en stund...

 på lördagen var det finare väder och det höll uppe hela dagen.. därför passade vi på att åka paddanbåtarna.. det var häftigt.. var så många år sedan sist =)...vi sprang in en kort stund på H&M för att kolla rean eftersom vi nu hade lite pengar osså =)....jag hittade då ett par jeans, ett par svarta byxor, en finklänning och en t-shirt.. bara klänningen på rea men det var skitbra ändå =).. nu har jag lite kläder äntligen.. jag som bara haft ett par byxor som gått om mig i mer än 4 veckor.. har fått tvätta ofta kan jag tala om :)   sen åkte vi iaf till Lek o buslandet med barnen så att de i tre timmar kunde springa runt mellan alla roliga saker där fanns att göra! de ville klart inte därifrån sedan även fast de var helt galet trötta bägge två. När vi kom hem så tittade vi på the guardian och en till action som jag inte minns vad hette nu.. samt little man som var en ganska galen komedi =)...

på söndagen var vi trötta så vi  var bara o handlade en stund och sen var det tvspel o prat för resten.. vår digitalbox gick sönder så gick inte att titta på tv!!

måndagen jobbade jag igen och peo likaså...De skulle inte hem förrän halv 2 men vi fick säga hejdå kvällen innan.. de hade städat åt oss tills vi kom hem..så vi slängde oss på soffan o vilade resten av kvällen

Jaja, är i v 30 nu..inte så lång tid kvar på gaviditeten vilket känns ganska skönt, samtidigt som nervöst  =)..magen växer som den ska och jag har gått upp mindre än jag trodde jag skulle.. 5 kilo nu (o mycket av det är ju sjäva magen).. och nu har till och med järnvärdet gått upp till 114 (tror jag det var).. högsta värdet under hela gaviditeten trots att jag ätit två järntabletter o massa c-vitamin och jordgubbar o kött varje dag.. det är inte lätt!! men jaja.. bara bebis mår bra.. den sparkar väldigt väldigt ofta nu för tiden och man tänker inte så mycket på graviditeten vecka för vecka längre utan mer på bebis som komma skall inom snar framtid!. vi försöker bärga oss med att inte handla något för tidigt ifall ifall nåt går snett eller så. plus att vi ju inte har så stor plats så onödigt att ha allt ståendes här utan bebis.. det blir ju lika skoj att köpa senare ändå =)...samt att nu skulle jag nog bara längta ännu mer.. vi har därför bara vagn än! har sett ut skötbordet. allt smått blir väl på ullared nästa månad kanske =)..lite förberedd måste man ju vara om bebis väljer att titta ut nån vecka tidigt..nu vet familjerna oxå vad de blir  för "sort" som ska titta ut o mamma har redan börjat kika på kläder =).. vi höll det hemligt i nästan en månad, men sen orkade vi inte mer och tyckte inte det spelade så stor roll att de fick veta..nu i efterhand är vi faktiskt glada att vi inte kunde se bebis i 3d ul eftersom något roligt vill vi faktiskt spara till förlossningen =) och så utsatte vi inte den för ännu en undersökning.. de säger ju att det kan påverka lite.. jaja.. iaf.. det bestämmer man ju själv som man vill.. de flesta tyckte vi var dumma som ville kolla kön!! själv har jag inte ångrat det en sekund =) jag e iaf lycklig trots alla krämpor o annat vi fått gå genom för att komma såhär långt!!!

Kommentarer
Sandrah säger:

Åhh vilket kön blir det nu då? =)

2007-08-03 | 19:47:54
Bloggadress: http://xenophobia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback