Liseberg och Sahara hotnights

igår hade jag fixat ledighet hela dagen.. Emmy, min systerdotter Tova och hennes pappa Martin kom på besök. de var här vid 13.00... vi traskade ganska direkt ner till Liseberg. Där köpte Martin o Emmy åkpass och ett häfte med kuponger till Tova. De började med flumride vilket Tova tyckte var helt underbart =)... det hade regnat tidigare på dagen, men nu o ända fram till kvällen var det så galet varmt o solen stekte..önskar att jag kunde åkt o blivit lite nedsvalkad jag oxå =).. annars passade jag vagnen o tittade på folk mest de andra åkte.. tyckte faktiskt det var riktigt trevligt.. nån gång passade jag Tova så att Martin o Emmy fick åka lite skojjiga karuseller osså.. Tova fick åka barnkaruseller o Emmy var tvungen (enligt tova då)  att följa med henne i miniuppskjutet "små grodorna". Jag o Martin tog många foton o hade skitskoj åt det vill jag lova.. där satt emmy i mitten av alla ungar =)...Vid 5 kom Peo me in och då käkade vi.. sen åkte de uppskjutet innan Peo o jag lånade Martins bil. Peo skjutsade mig, Anna o Jonas till Slottsskogen där vi träffade Emelie o Peppe o ett helt gäng av bekanta till dem...De ska åka till Taiwan och vara där ett år, Emelie plugga arkitektur och Peppe jobba. Så de hade iaf avskedsfika i parken. Vi åt o pratade o skrattade mest.. trevligt att träffa Anna o Emelie igen efter att inte sett dem på hela sommaren.. hade mycket att prata om =)...Peo var o handlade under tiden för han tyckte inte han hann följa med.. jag var bara där tills Peo kom tillbaka vid 8 eftersom vi ju skulle tillbaka till Liseberg sedan.. vi var där igen lite efter 8 och såg då det som var kvar av Sahara hotnights koncert på stora scenen. De är ju toppenbra =).. det var så mycket folk då att folk stod ända ut vid ingången typ..(för de som vet hur där ser ut) helt galet! ...Eftersom vi varit borta hade ju ingen kunnat passa tova o vagn så de hade bara åkt massa barnkaruseller o gjort annat med henne..så sen gick Martin o Em o åkte bergan o balder,mest jag, peo o tova tittade på vattenspelet 2ggr (Tova vill inte gå därifrån) o hon provade alla händerna där på "hedersplatsen"...vilken energi hon hade!!! därefter åkte de alla flumride igen för Tova tjatade att hon ville åka med sin Piddo =).. efter det blev det höjdskräcken och den nya (kommer inte på vad den heter nu).. jag o peo stod då med Tova nedanför o tittade.. hon var genomblöt och frös så hon klamrade sig fast i Peos famn =).. sen gick vi hem och Tova somnade på de tre minuter det tog att gå till bilen.. vi åkte hem o fikade lite o sen stupade jag i säng.. ont och trött.. man ska inte gå hela dagen o stressa o annat när man är höggravid o har foglossning!! det var en lyckad dag tycker jag iaf! hoppas Em o Martin hann åka allt de ville =)

skulle iaf jobba idag så vi sa hejdå innan vi la oss. Idag började jag halv 8 som vanligt.. bara 4 dagar kvar tänkte jag... började gå o kände ganska fort att detta  kommer aldrig gå!!! jobbade till 10.30.. gick då in på kontoret innan jag skulle till sista besöket för förmiddagen, vilket var ett städ. jag skulle be att få sluta vid middag, men hade så ont att jag kräktes o tårarna rann.. tro inte att jag fick jobba mer då.. de satte mig på soffan o undrade om de skulle ringa peo så han kunde komma o hämta mig..men jaja, vi har ju ingen bil o det är ju inte långt till hållplatsen iaf.. så jag satt där en halvtimma o kunde sedan resa mig igen.. en annan tog mitt städ och chefen ringde runt en stund.. så tillslut hade hon ordnat så jag inte ska jobba imorgon o på söndag heller...jag tjatade mig till att få jobba iaf lördag eftersom jag behöver pengarna o eftersom jag faktiskt inte hunnit säga hejdå till varken personal eller vårdtagare.. kändes lite dumt att bara sluta rakt av såhär..så jaja...lördag kvar! jag hinner ju vila mycket nu så kommer säkert inte ha så ont då!... sen ska jag vara hemma så lääänge så kommer bli tillräckligt uttråkad av det.. går ju snabbare att vänta på bebis om man gör något.. 8 veckor bara sitta i lägenheten känns inte det minsta tilltalande! ... men nu e jag iaf hemma och Emmy,Martin o Tova hade redan åkt när jag kom.. så ska lägga mig o vila..har haft så jobbiga sammandragningar hela veckan o e faktiskt helt slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback