Helgen

I fredags kom mamma och pappa upp för pappa skulle till scania här uppe och lämna lite saker samt hjälpa dem med något som jag fattade det iaf =).. så de var här vid 9 och hade köpt bullar o massa pålägg, så vi satte oss och åt ute i solen :).. sedan körde pappa o jag o mamma tog bussen till stan. gick o tittade i affärer, på lite inredning och bebissaker. mamma köpte en tröja till mig på gina tricot och vid 12 åkte vi sedan till Linné. där kollade vi på "storken" efter ett skötbord.. fanns inte så där jättemycket att välja mellan faktiskt.. men där fanns massa annat fint =).. iaf så satt vi oss vid rumpanbar och väntade på att pappa skulle komma eftersom han slutade vid 13 tiden.. därefter gick vi och käkade på en resturang. det var sagolikt gott. salladsbuffé, stekt potatis och nån snitzel..mysigt att sitta på linné i solen o käka.. kändes riktigt som sommar då ju! Körde därefter till macken där peos morfars bil står för vi skulle tömma den på våra saker som vi inte tagit ur än.. vi hade ju slip o gps o annat kvar...sedan hem och mamma o pappa somnade på terassen hihi.. jag tog bilen och körde o hämtade peo.. snacka om rusning.. tog 45 min till backaplan.. det som brukar ta max 10 =).. på kvällen åt vi korv me bröd och tittade på tv. var en runda på maxi o handlade lite mat.

lördagen började vi framför tvn med en god frukost. sedan körde vi mamma o pappa till stan och sedan själva till iKEA... köpte en badbalja och lite smått som kan behövas till bebis..första vi köpt sedan vagnen ..bara skjuter upp det för lite svårt att tänka att det inte är långt kvar...men man får passa på att handla när man har bil.. vi funderade på att köra till ullared, men kände oss inte så förberedda på det.. behöver nog skriva lista så man inte glömmer massa o sånt.. så iaf.. vi ställde bilen på backaplan och tog bussen över till stan. mötte mamma o pappa på kungsgatan och gick i affärer igen.. jag handlade en snygg jacka på victoria of sweden, samt ett linne.. bägge att ha efter graviditeten.. tycker så mycket om folket som jobbar där. hur hjälpsamma som helst!.. mamma köpte iaf en kortklänning var till mig, ida o lina. Därefter käkade vi pizza vid kanalen o tittade på paddanbåtarna som gled förbi =)... det blåste dock riktigt mycket så lite av min pizza flög iväg.. galet! mamma hittade endel kläder med.. sen gick vi till nordstan o kollade kläder till peo.. hittade tillslut två t-shirts på pepper.. blev bra! han behövde verkligen nya.. pappa hittade en skjorta. Peo hämtade bilen på backa o plockade upp oss på grönsakstorget och sedan bar det av hemåt.. vilade en stund och sedan körde jag o peo o storhandlade på willys.. säkert 7 kassar mat minst.. tog upp en hel vagn och gick på 1100 typ =).. men skönt att ha lite mat hemma sen =).. fick omorganisera i frys o kyl kan jag ju dock säg. mamma gjorde mat mest vi var iväg så vi käkade när vi kom hem. Det var lite för mycket för mig att ha sprungit runt två dagar i streck trots att man har band o kryckor.. på kvällen låg jag med värsta sammandragningar och kunde inte direkt röra mig mer.. vi tittade på cool runnings  och sen la vi oss..

igår gick jag upp vid 8 o åt frukost med mamma o pappa. de körde sedan vid nio..de skulle till Skövde och vara hos Ida över dagen.. tog med sig lite av grejorna som vi städat ur klädkammaren och som andra ville ha. en skärm till peos lillebror, lite lampor till Ida och en baotakudde till mamma =) .. jag o peo satte oss framför tvn. peo somnade igen lite senare och då städade jag av lägenheten. Lite senare spelade vi biljard och Fredrik kom o körde en runda med oss oxå.. därefter köpte vi lite gott på willys.. kollade på tv resten av kvällen

får se vad man ska hitta på för skoj idag.. ska man slipa möbler eller städa klädkammare?... hmm.. det lutar åt klädkammare faktiskt! ha en trevlig måndag allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback